بررسی علل کاهش کیفیت ساختمان ها
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ مسائل مختلفی وجود دارد که موجب کاهش کیفیت ساخت و سازهای شهری می شود. در دو دولت اخیر تلاش های زیادی برای کاهش این مشکلات انجام شده است اما همیشه نواقصی که وجود دارد توجه ما را جلب می کند. از جمله تلاش هایی که توسط وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته تدوین پیش نویس آیین نامه کنترل ساختمان است. 
طبق شواهد این تلاش های صورت گرفته برای اصلاحات نتیجه مطلوبی نداده و آیین نامه کنترل ساختمان دارای چند مشکل اساسی است. از جمله این مشکلات شفاف نبودن مسئولیت کنترل ساختمان بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی است. چندپارگی در میان مسئولیت ها می تواند موجب کاهش نظارت مناسب بر روی ساخت و سازهای شهری شود. در این میان موضوع مهم دیگری که وجود دارد، چگونگی انجام این اصلاحات است. کارشناسان حوزه علوم اجتماعی به انجام امور با گام های کوچک و پیاپی تأکید می کنند تا موجب برهم زدن نظم نشود. در هر حال با وجود این تلاش ها برای اصلاحات باز هم شاهد کیفیت نامطلوب ساخت و سازهای شهری هستیم.
علت های کاهش کیفیت ساخت و ساز متعدد هستند. بخش عمده ای از فعالان در حوزه ساخت و ساز متخصص نیستند به طوری که هم اکنون از اصناف مختلف به بخش ساخت مسکن ورود کردند و این نشان دهنده ی عدم نظارت صحیح بر روند ساخت وسازها است. در این حوزه باید خطوط قرمز ضوابط و استانداردها جدی گرفته شود و مطابق با قانون باید نوع مصالح مورد استفاده از کیفیت لازم برخوردار باشد. استفاده از مصالح ساختمانی نامطلوب، آهن آلات غیر استاندارد، نقشه بدون رعایت ضوابط قانونی می تواند تهدید جدی برای کاهش کیفیت ساختمان ها باشد.
با توجه به آیین نامه اصلاحات، شهرداری زیر نظر وزارت کشور مجری انجام اصلاحات و مسئول کنترل و نظارت بر روی اجرای ساختمان ها است. از این سو چرخه انجام امور و اصلاح مقررات به درستی شکل نمی گیرد زیرا نهاد اجراکننده نظر مخالف و بعضا متعارض با تجربه خود را نمی پذیرد. با تمام این کم و کاستی ها شاهد کاهش کیفیت ساخت و سازها هستیم به طوری که در زلزله های اخیر کاملا قابل مشاهده برای عموم مردم بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: